تضمین اصالت کالا
رادیاتور آب کشنده فوتون 420، 430، 440، 460 را میتوانید با مناسب ترین قیمت ها و بالاترین کیفیت از مجموعه تهران فوتون تهیه فرمایید.
رادیاتور آب کشنده فوتون یکی از قطعات حیاتی و مهم برای کشنده های فوتون به شمار می رود؛ بنابراین در صورت مشاهده هر گونه خرابی و یا مشکل در آن، پیشنهاد میکنیم سریعا به فکر جایگذینی آن با یک رادیاتور جدید باشید.
رادیاتور آب کشنده فوتون یک قطعه مهم برای خنک کردن موتور خودرو است.
این قطعه با گردش آب در داخل خود، حرارت موتور را به سمت رادیاتور هوا منتقل میکند و از افزایش دمای موتور جلوگیری میکند.
رادیاتور آب کشنده فوتون برای مدلهای مختلف کشنده فوتون، از جمله فوتون 420،430،440،460 در بازار و در مجموعه تهران فوتون موجود است.
برای خرید رادیاتور آب فوتون کشنده و سایر لوازم کشنده فوتون، میتوانید به صورت آنلاین و تلفنی با مشاوران مجموعه تهران فوتون در تماس باشید و با کمترین قیمتها از بالاترین کیفیت بهره مند شوید.
اهمیت وجود رادیاتور آب کشنده فوتون به شرح زیر است:
رادیاتور آب یکی از قطعات مهم خودرو است که وظیفه خنک کردن موتور را دارد.
رادیاتور آب کشنده فوتون با جریان دادن آب در اطراف سیلندرها و سرسیلندرها، گرمای تولید شده توسط احتراق سوخت و هوا را جذب کرده و به هوای خارج از خودرو منتقل می کند.
رادیاتور آب از جنس آلومینیوم یا مس ساخته شده و دارای کانال های مشبک است که سطح تماس آب با هوا را افزایش می دهد.
رادیاتور آب نیز به یک پمپ آب یا واتر پمپ نیاز دارد که باعث حرکت آب در سیستم خنک کننده می شود.
موتور خودرو یکی از قطعات پیچیده و حساس است که در طول کارکرد، حرارت زیادی تولید میکند.
اگر این حرارت کنترل نشود و به سطح بالایی برسد، ممکن است باعث آسیب دیدن قطعات داخل موتور شود.
برای جلوگیری از این اتفاق، سیستم خنک کننده موتور وجود دارد که وظیفه دارد با گردش مایع خنک کننده در بین قطعات موتور، حرارت زائد را به بیرون منتقل کند.
اگر رادیاتور آب کشنده فوتون دچار خرابی شود، ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد موتور و آسیب دیدن قطعات حساس آن شود.
برای جلوگیری از این مشکل، لازم است که علائم خرابی رادیاتور آب کشنده فوتون را بشناسید و در صورت لزوم به تعمیر یا تعویض آن بپردازید.
شما میتوانید تمام قطعات و لوازم یدکی های کشنده فوتون مانند چراغ جلو فوتون کشنده را نیز با قیمت مناسب از مجموعه تهیه بفرمایید.
برخی از علائم خرابی رادیاتور آب کشنده فوتون عبارتند از:
1 - بالا رفتن دمای موتور و روشن شدن چراغ هشدار: این نشانه نشان میدهد که سیستم خنک کننده کارایی لازم را ندارد و موتور در حال داغ شدن است.
علت این مشکل ممکن است سوراخ شدن یا گرفتگی رادیاتور، نشت آب، خرابی فن، ترموستات یا واتر پمپ باشد.
2 - نشت آب از زیر خودرو: اگر پس از پارک کردن خودرو، لکههای آب به رنگ سبز یا زرد را در زیر خودرو مشاهده کردید، به احتمال زیاد رادیاتور شما نشت دارد.
نشت آب ممکن است از شکاف یا سوراخ در بدنه یا لولههای رادیاتور یا از درپوش نامحکم آن باشد.
3 - تغییر رنگ یا وجود حباب در مایع خنک کننده: اگر با باز کردن درپوش رادیاتور، مایع خنک کننده را به رنگ قهوهای یا صورتی دیدید یا حبابهای هوا در آن مشاهده کردید، به معنای وجود نشت در سرسیلندر یا وارد شدن هوا به سیستم خنک کننده است.
این مسئله باعث تخریب پمپ آب، ترموستات و لولههای رادیاتور میشود.
4 - صدای نامطبوع: اگر هنگام روشن بودن فن چرخان، صدای سر و صدای عجیب و غریب از قسمت رادیاتور شنیدید، ممکن است به دلیل خرابی فن، شکستگی پرهها یا وجود موانع در بین شبکههای رادیاتور باشد.
این صداها نشان میدهند که رادیاتور نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
نحوه کارکرد رادیاتور آب کشنده فوتون به این صورت است:
رادیاتور آب یک قطعه فلزی است که شامل شبکههای ریز و دراز است. این شبکهها با لولههای عبور آب به قطعات داخل موتور وصل هستند. مایع خنک کننده که معمولاً آب و ضد یخ است، در رادیاتور پر شده و با گردش در لولهها، به قسمتهای گرم موتور مثل سرسیلندر، سیلندر و پیستون میرسد. در اینجا، مایع خنک کننده حرارت را از قطعات جذب کرده و دوباره به رادیاتور برمیگردد. در رادیاتور، هوای سرد که توسط فن خودرو چرخان شده و از بین شبکههای رادیاتور عبور میکند، باعث خنک شدن مایع خنک کننده میشود. این فرآیند تا زمان رسیدن موتور به دمای مناسب (حدود 80 درجه سانتی گراد) ادامه پیدا میکند.
تفاوت های رادیاتور آب فوتون سواری با رادیاتور آب کشنده فوتون در چیست؟
رادیاتور آب خودرو سواری یک قطعه فلزی است که شامل شبکههای ریز و دراز است.
این شبکهها با لولههای عبور آب به قطعات داخل موتور وصل هستند.
مایع خنک کننده که معمولاً آب و ضد یخ است، در رادیاتور پر شده و با گردش در لولهها، به قسمتهای گرم موتور مثل سرسیلندر، سیلندر و پیستون میرسد.
در اینجا، مایع خنک کننده حرارت را از قطعات جذب کرده و دوباره به رادیاتور برمیگردد.
در رادیاتور، هوای سرد که توسط فن خودرو چرخان شده و از بین شبکههای رادیاتور عبور میکند، باعث خنک شدن مایع خنک کننده میشود.
تفاوت رادیاتور آب خودرو سواری با رادیاتور آب کشنده فوتون در نحوه عملکرد، دمای کار، نوع مایع خنک کننده و کاربرد آنها است.
رادیاتور آب خودرو سواری و رادیاتور آب کشنده فوتون دو قطعه مهم در سیستم خنک کننده موتور هستند.
این دو قطعه وظیفه دارند تا با گردش آب در لوله های خود، حرارت اضافی موتور را به هوا منتقل کنند و از افزایش دمای موتور بیش از حد جلوگیری کنند.
تفاوت رادیاتور آب خودرو سواری با رادیاتور آب کشنده فوتون در اندازه، ظرفیت، جنس و شکل آن ها است. برای مثال:
- رادیاتور آب خودرو سواری معمولا کوچک تر و سبک تر از رادیاتور آب کشنده فوتون است، چرا که نیاز به خنک کردن یک موتور با قدرت و حجم کمتر دارد.
- رادیاتور آب خودرو سواری معمولا دارای یک یا دو لوله است، در حالی که رادیاتور آب کشنده فوتون ممکن است دارای چندین لوله باشد، تا بتواند حرارت بالای موتور را تحمل کند.
- رادیاتور آب خودرو سواری معمولا از جنس آلومینیوم یا پلاستیک است، در حالی که رادیاتور آب کشنده فوتون ممکن است از جنس فولاد یا برنج باشد، تا بتواند فشار و سایش بالای آب را تحمل کند.
- رادیاتور آب خودرو سواری معمولا در جلو یا پشت خودرو قرار دارد، در حالی که رادیاتور آب کشنده فوتون ممکن است در بغل یا زیر خودرو قرار دارد، تا بتواند هوای خنک تر را جذب کند.
قیمت رادیاتور آب کشنده فوتون در فروشگاه تهران فوتون چقدر است؟
به طور کلی، قیمت رادیاتور آب کشنده فوتون بستگی به مدل، سال ساخت، جنس و کیفیت آن دارد.
برای مثال، رادیاتور آب کشنده فوتون 460 اتومات مدل 1402 از جنس فولاد با کیفیت بالا است و قیمت آن حدود 4 میلیون تومان است.
اما رادیاتور آب کشنده فوتون 430 مدل 1401 از جنس آلومینیوم با کیفیت پایین تر است و قیمت آن حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است.
شما می توانید رادیاتور رادیاتور آب کشنده فوتون را با تضمین اصالت و کمترین قیمت از مجموعه تهران فوتون خریداری کنید.